Lotnisko Władysława Reymonta w Łodzi (Lublinek)
Tanie Przeloty z Łodzi do Niemiec
To jeden z mniejszych regionalnych portów lotniczych jednakże z dużymi aspiracjami. Lotnisko pod względem wielkości obsługiwanego ruchu pasażerskiego plasuje się na dziesiątym miejscu wśród polskich lotnisk. Rocznie z jego usług korzysta ok. 250 tys. pasażerów. Lotnisko leży ok. 7 km na południowy – zachód od centrum miasta.
Największym jego użytkownikiem jest tania linia lotnicza Ryanair. Łódzkie lotnisko posiada trzy terminale. Terminal 1, otwarty w roku 2012, przejął na siebie praktycznie cały ruch pasażerski. Starszy Terminal General Aviation (dawny terminal 1) obsługuje pozostałe operacje lotnicze z odprawą VIP-ów włącznie. Trzecim jest terminal Cargo.
Bilety Lotnicze Polska Niemcy. Tanie Loty z Łodzi Lublinka
Lotnisko skomunikowane jest z Łodzią głównie dzięki połączeniom autobusowym (linie nr 55 i 65). Rozważa się także doprowadzenie linii kolejowej, która połączy lotnisko z dworcem Łódź Kaliska.
Łódzkie lotnisko rozpoczęło swoją działalność w roku 1925, ale pierwsze regularne połączenia (do Warszawy, Poznania potem do Lwowa i Wilna) uruchomiono z niego dopiero w roku 1927. Po wojnie centralnie położone lotnisko stało się dosyć ważnym węzłem komunikacyjnym w kraju i alternatywą dla zniszczonej Warszawy. Jednakże z bliżej nie określnych powodów, z końcem lat pięćdziesiątych XX w., zawieszono z niego obsługę tras pasażerskich.
Więcej, były nawet plany kompletnej jego likwidacji. Dopiero na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia rozpoczęto starania o ponowne uruchomienie odsuniętego do lamusa lotniska. Pierwszy terminal oddano do użytku w roku 1996, a samo lotnisko zyskało status międzynarodowego. Pierwszy lot z pasażerami zaplanowany na kwiecień 1999 okazał się falstartem, a pasażerów mających odlecieć z Łodzi, z powodu złej pogody odwieziono taksówkami do Warszawy na lotnisko „Okęcie”.
Wkrótce wprawdzie rozpoczęto obsługę, w miarę regularnych, połączeń do stolicy to z powodu niskiej frekwencji szybko je zawieszono. Po okresie kolejnego zastoju, w marcu 2004 r. zainaugurowano pierwsze międzynarodowe loty do niemieckiej Kolonii. Obsługiwała je wówczas linia lotnicza European Air Express, a i ona szybko się wycofała ze względu na wysokie ceny biletów. Sytuacji nie poprawiło wpisane łódzkiego lotniska do traktatu akcesyjnego jako lotniska miejskiego. Wręcz odwrotnie. Nałożyło to na niego spore ograniczenia co do ilości startu maszyn ich wielkości i pór lotów. Ponoć za stosowną poprawką głosowała większość łódzkich posłów.
Sytuację na lotnisku ożywiła dopiero przebudowa drogi startowej i pojawienie się tanich linii lotniczych, w tym (w roku 2006) Ryanaira.
Obecnie łódzkie lotnisko obsługuje, nie licząc lotów czarterowych, pięć regularnych tras – w tym do Niemiec – i jedną sezonową:
– loty Łódź – Amsterdam – Łódź (Adria Airways)
– loty Łódź – Monachium – Łódź (Adria Airways)
– loty Łódź – Dublin – Łódź (Ryanair)
– loty Łódź – East Midlands – Łódź (Ryanair)
– loty Łódź – Londyn Stansted – Łódź (Ryanair)
– loty Łódź – Oslo Rygge/Moss – Łódź (sezonowo: Ryanair)